top of page

Snackmerken die blijven plakken

Snoep en snacks zijn impulsproducten, maar het bouwen van een sterk merk is allesbehalve impulsief. Met 10 jaar ervaring in deze markt helpt DalFoods je bij positionering, creatie en verkoop – zodat jouw merk niet alleen wordt gekocht, maar ook onthouden.

Uitdagingen in deze branche

Verzadigd schap, korte aandacht

Zonder visuele aantrekkingskracht of duidelijke propositie verdwijn je tussen de rest.

Weinig merkloyaliteit

Als je merk onduidelijk is, grijpt de consument naar iets anders – vaak het goedkoopste.

Verpakking is bepalend

Zeker in snackformaat is design letterlijk en figuurlijk het gezicht van je merk.

Gezonder snacken is geen hype meer

Kopers letten op suiker, vet, portiegrootte en ingrediëntenlijst. Transparantie is een must.

iStock-2186744125.jpg

Wat wij doen

✔ Merkstrategie & positionering 

Van kinderkoekje tot urban snackmerk: we helpen jouw merk scherp neer te zetten.

 

✔ Verkoop en distributie

We leggen contacten met conceptwinkels, foodserviceleveranciers en distributeurs met hart voor bijzondere merken.

 

✔ Business development

Denk aan nieuwe kanalen, export, of het opzetten van een submerk voor een nichedoelgroep.

 

✔ Consultancy

We denken mee over prijsstrategie, storytelling, verpakkingsformaten en impulsverkoop.

iStock-497812454.jpg
Purple Podiums
iStock-1961939506.jpg

Lars en Jente, oprichters van KoekKracht

“We zijn begonnen als lokaal koekjesmerk, maar wilden landelijk opschalen. DalFoods gaf ons advies, maakte de pitchpresentatie en regelde het contact met retail. Resultaat: landelijke distributie via twee kanalen.”

Wil je van jouw snack een merk maken dat bijblijft?

Wij geloven in smaak én strategie. Of je nu net begonnen bent of al jarenlang actief bent in food: met onze ervaring en netwerk maken we samen impact.

iStock-2204380066.jpg
bottom of page